Assalamualaikum wbt,

Wawa nak share testimoni selepas menggunakan Collagen Powder Shaklee, parut Chicken Pox Hilang..!")



Kesan Parut Chicken Pox Hilang 
=======

Parut chicken pox hilang selepas consume Collagen powder.

Tengoklah perbezaan kat photo bawah ni, terukkan kena chicken pox.

Alhamdulillah, hilang selepas consume collagen powder.

======
Sedikit Info tentang Demam Chicken Pox juga dikenali sebagai Demam Pelentong.

1. Pelentong atau chicken pox kerap menjangkiti kanak-kanak berusia 2-8 tahun, tetapi ia boleh menjangkiti sesiapa tanpa mengira usia.

2. Berpunca daripada varicella zoster virus yang akan kekal diam di dalam badan selepas jangkitan pelentong (chicken pox ) sembuh. Ia boleh aktif semula dan menyebabkan penyakit kayap ( herpes zoster).

3. Pelentong tersebar melalui udara dari pesakit yang sedang mengalami jangkitan pelentong apabila mereka batuk atau bersin, serta jika tersentuh cecair dari kulit pesakit pelentong. Ianya boleh berjangkit dari tempoh 3 hari sebelum ruam keluar sehingga pesakit mempunyai bintil-bintil berair ( dalam tempoh 5 hari dari hari pertama ruam tumbuh).Selepas kulit kering, ianya tidak lagi berjangkit. Kulit keras yang timbul selepas ianya kering (scab) tidak boleh menjangkitkan pelentong ( chicken pox).

4. Kanak-kanak biasanya tidak mengalami sebarang demam. Orang dewasa pula kerap mengalami demam, sakit badan, sakit kepala 2-3 hari sebelum bintil-bintil air tumbuh di badan.

5. Ruam yang timbul bermula daripada, kepala/ muka, kaki dan tangan dahulu, merebak ke arah badan/ belakang. Ruam pelentong ini sangat gatal.

6. Kesan daripada pelentong ialah selalunya ia meninggalkan parut di badan. Kadangkala, jangkitan kuman staphylococcus/ streptococcus juga boleh terjadi terutama jika ianya digaru. Namun, komplikasi lain yang serius seperti jangkitan paru-paru, kurang darah pembeku( platelet), jangkitan pada selaput otak ( encephalitis) jarang berlaku kecuali kepada orang- orang yang mempunyai sistem pertahanan badan yang lemah ( contohnya pengidap HIV, orang yang mengambil steroid yang lama, pesakit kanser)

========
Orang tua2 cakap, demam chicken pox sekali seumur hidup. Setiap orang pasti akan kena. Samada kena waktu kecil atau besar.

Kena waktu kecil, untunglah. Parut dah hilang lama kan. Kalau kena time besar, tambah plak yang jenis payah nak hilang parut. Tak ke haru?

Ehh, sekarang ni macam2 ada untuk hilangkan parut. Antaranya, mestilah Collagen Powder dari Shaklee.

Dijamin berkualiti tinggi, selamat dan semulajadi.

Belum cuba belum tahu, dah cuba pasti repeat order.")

Puan Wawa
0199966576


-------------

For Info and Order:



emel : wanrokiahwanismail@gmail.com 
 sms/whatsapp : 019 996 6576 ID Shaklee: 1109915 
COD Vitamin Shaklee : Paka & Sekitar 

 “INGINKAN PENDAPATAN LUMAYAN SEHINGGA 6 ANGKA SEBULAN HANYA DENGAN BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA SEKARANG UNTUK SAYA BIMBING ANDA. KELAS BIMBINGAN 100% ONLINE TANPA PERLU ANDA KELUAR RUMAH. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH LAGI DIPERLUKAN”