Sunday, 29 June 2014

Supplemen Ibu Berpantang Dengan Shaklee - Pilihan Terbaik

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah,  sakit bersalin anugerah Allah untuk wanita. Bila tengok permata hati terus hilang rasa sakit kan? Itulah nikmat menjadi seorang ibu.

Namun begitu, kita harus mencari solusi terbaik untuk membantu tenaga yang hilang ketika bersalin dengan makanan tambahan atau supplemen untuk diri kita.

Antara dilema yang dialami ibu berpantang adalah:

  • Ingin luka cepat baik dan kurangkan keletihanmenjaga anak kecil
  • Ingin badan rasa segar dan segera menjadi cergas semula
  • Ingin kekalkan bekalan susu ibu untuk anak yang baru dilahirkan
  • Ingin kurangkan berat badan yang bertambah ketika mengandung
  • Ingin mengurangkan stress 

Apa yang dicari oleh semua ibu-ibu berpantang adalah supplemen yang boleh menyembuhkan lka dengan cepat.

Alhamdulillah,  dengan shaklee InsyaAllah anda dapat atasi masalah iu-ibu berpantang.

===========
Vitamin / Supplemen Untuk Ibu Berpantang Shaklee :

1) B Complex dengan Asod Folik

》Ia bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan dikalangan ibu yang sedang berpantang.
》Ia juga dapat meningkatkan pembentukan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga.
》Memelihara kulit dari dalam dan pentng untuk kecantikan.

2) Vitalea / Multivitamin dengan Zat Besi

》Sangat penting kerana membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi sewakt berpantang kerana kebanyakkan makanan perlu dielakkan semasa berpantang.
》Zat besi sangat diperlukan oleh tubuh bagi menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran.
》Ibu-ibubyang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.

3) Vitamin C

》Sangat penting bagi penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Juga penting untu meningkatkan sistem pertahanan badan.
》Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan paling penting dalam kecantikan kulit.

4) Zinc Complex

》 Sangat pentng bagi membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman. Makanan yang kaya dengan zinc ialah ikan haruan. Namun adalah agak sukar untuk mendapat dan memasakbikan ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal.
》Pengambilan vitamin zinc ini adalah tepat untuk ibu berpantang kerana zinc dapat membantu masalah "kedinginan" selepas bersalin dan pengambilan zinc olehbibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum. Selain itu, rambut ibu tidak mudah gugur dan luka beraalin akan cepat baik.

5) Energizing Soy Protein (ESP)

》Membantu menambah susu badan.
》Menambah tenaga ibu berpantang.
》Memperbaiki sel-sel badan dan luka jahitan.
》Memperbaharui sel-sel mati dan mengurangkan parut luka.

6) Alfalfa

》Alfalfa merupakan raja segala tumbuhan.
》Pengambilannya dapat melegakan sakit sendi dan belakang.
》Bertindak seperti "kacip fatimah" kepada wanita.
》Melegakan sembelit bagi ibu berpantang.
》Membantu membanyakkan susu ibu.
》Membuang angin dalam badan.
》Memulihkan urat selepas bersalin.

7) Ostematrix

》Mengurangkan sakit sendi dan lenguh badan.
》Menambah kalsium dalam badan untk ibu menyusu.
》Mengurangkan sembelit kepada ibu berpantang.
》Menyegarkan badan terutama ketika bangun pagi.

==================

Berpantang dengan CERGAS DAN BERTENAGA.

Salah seorang pengguna vitamin berpantang dari shaklee. Even ceaser, boleh gerak macam bersain normal.

[ BERPANTANG DENGAN CERGAS ]

"Yani nampak kuat even czer..saya hari ke-3 baru boleh jalan"-kawan FB

"Awak dah boleh jalan gi nyusukan baby?padahal arini czer"-nurse di HSNZ

"Patot la doktor kata makan vitamin ni dapat top up nutrisi badan dengan cepat"-nurse HSNZ

"Awak nampak dah sihat..nanti doktor mesti bagi 'discount' balik awal"-ketua nurse HSNZ

"Yani awak macam dah ok je..nak balik hari ni?sepatutnya lusa baru boleh balik"-doktor yang bagi discaj

Alhamdulillah..Yani tak mampu lagi nak overclaim pasal set BERPANTANG Shaklee ni..biar mereka disekeliling sahaja yang MENILAI

Jom mommies rasakan KEHEBATAN yang sama..pasti berbaloi!

=================

The good product speak itself..!

Bila orang sekeliling berbicara..=)

Anda tak perlu percaya, cuma rasai sendiri pengalaman menggunakan vitamin-vitamin dari shaklee..=)

Your Shaklee Independent Distributor, 
Wan Rokiah bt Wan Ismail
Fb Name : Puan Wawa
019-9966576

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...