Search This Blog

Friday, 3 October 2014

Shaklee Effect Vivix

Alhamdulillah,  asbab vivix ayah makin sihat.. 

#shakleeEffect

Ayah Semakin Sihat
=======

Subhanallah,  rasa nak nangis! Terharu! Alhamdulillah. 

Sejak 10 tahun yang lalu, ayah ada sakit kencing tak lawas. Mengikut kata doktor, salur kencing ayah bengkak. Bila time nak kencing, ayah mesti nangis. Katanya terlampau sakit. Pelbagai jenis ubat dah dicuba, asal dengar herba boleh hilangkan sakit ketika kencing, ayah makan. Namun, hasilnya tetap sama.

Sehinggalah, ayah terpaksa guna wayar untuk kencing. Setiap seminggu sekali, ayah akan ke klinik untuk tukar wayar salur kencingnya. Bayangkanlah, setiap kali tukar wayar kencing, ayah akan demam. Perkara ni berlarutan sehingga 5 tahun. Allahurabbi,  saya yang tengok dan pun rasa sakit apatah lagi tuan empunya badan kan.

Akhirnya, ayah ambil keputusan untuk buat minor operation untuk meluaskan salur kencing. Alhamdulillah,  operation tu berjalan lancar dan hasilnya doktor bagi kami tengok ada ketulan seperti batu yang menutup salur kencing ayah. Alhamdulillah,  ayah dah boleh kencing seperti biasa, tiada dah rasa sakit yang dulu.

Untuk pengetahuan semua,ayah saya juga ada darah tinggi dan kebas-kebas kaki dan doktor sahkan ayah ada sakit saraf. Yang mana menyebabkan, ayah tak dapat berdiri lama. Jalan tak sampai 5 minit, pasti kena cari tempat untuk duduk. 

Sejak dulu lagi, bila ayah pergi makan kenduri, kami akan readykan sunquick dicampur dengan sedikit air bagi menghilangkan pening. Ubat klinik, wajib ambil setiap pagi dan malam. Rumah kami, dah jadi macam farmasi dah. Hehe.. Sampaikan mak sediakan satu box untuk letakkan ubat-ubat ayah. Kotak ni wujud sebelum saya mula kerja lagi. 

Awal pagi tadi, duk bersembang ngan mak dan ayah. Tanya mana kotak ubat-ubatan ayah tu? Yang selalu dibawa kemana-mana bila nak gi jalan.

Tau tak, mak jawab apa? Ayah dah lama tak makan ubat-ubatan klinik! Mak bagi makan VIVIX je pagi dan malam. Tak de ngadu sakit dah sekarang. Semakin kuat, boleh habiskan 1 guni besar membaja pokok kelapa sawit dalam masa satu hari! 

Tengok ni, makin gemuk ayah! Perut berlipat-lipat dah. Kadang pergi belakang rumah boleh bercucuk tanam pokok getah lagi, menebas semak samun. Umur ayah saya dah 72 tahun, Alhamdulillah masih kuat uruskan ladang kelapa sawit.

Ya Allah, rasa terharu sangat bila mak cakap tak bergantung pada ubatan klinik dah. VIVIX membantu untuk kesihatan keseluruhan ayah saya. ")

Alhamdulillah,  asbab vivix Allah menyembuhkan penyakit yang ayah saya ada. Tiada yang dapat membantu kita melainkan kebergantungan kita pada Allah swt.

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah..

Tiada apa yang dapat membahagiakan, bila ibu ayah kita sihat walafiat. 

"Sediakan payung sebelum hujan" 
"Cegah lebih baik dari mengubati"

*photo ayah saya sedang membersihkan kebun belakang rumah. rambut masih hitam, uban jarang-jarang*


Hubungi kami untuk dapatkan produk terbaik dari shaklee iaitu VIVIX.

Wawa | 019 996 6576

Herbal Blend Multipurpose Cream Kecutkan Jerawat

#shakleeeffect

Suami saya ada masalah resdung yang kuat. Tahap alergiknya, makan kacang pun jerawat naik. Apatah lagi kalau makan seafood.

Tabiat suami saya ni, yang tak boleh makan tu laa nak makan. Hasilnya gedabak besar jerawat naik kat hidung. Seriau tengok. Bagi vitamin e, makan jarang-jarang tambah plak beliau kerja malam. Jadi, jadi alasan laa tak nak makan kan.

Malam tadi, teringat dekat herbal blend Multipurpose cream. Terus saya letak dekat jerawat. Esoknya jerawat yang besar merah menyala tu kecut. Jadi kering. Alhamdulillah.

Ya Allah, kenapa lah tak terlintas nak letak sebelum ni.

Suami saya suka sebab tak yah nak telan katanya.. ")


Gambar sehari selepas sapu cream herbal blend

Gambar selepas beberapa hari sapu herbal blend Multipurpose cream. 

We are #s2uFamilies #s2united #shakleeeffect

Hubungi kami untuk dapatkan free consultation,

Wawa | 019 996 6576

ESP Memekatkan Susu Ibu Atasi Masalah Bayi Bangun Malam

Assalamualaikum,

Bismillahirrahmanirrahim.


Siapa yang ada anak kecil atau bayi? Siapa yang baru lepas bersalin? Apa yang sering anda alami selepas mendapat bayi?

Apakah rutin bayi setiap hari? Ya, sudah tentu MENYUSU.

Bayi tak mampu melakukan apa-apa, yang dia tahu cuma menyusu. Bila lapar, bayi akan merengek dan menangis.

----

Masalah yang sering dialami oleh ibu-ibu yang mempunyai bayi adalah MENYUSU di waktu malam. Dan ini boleh memyebabkan waktu tidur ibu-ibu terganggu, seterusnya menyebabkan ibu mengalami keletihan dan tekanan. Jadi, pengeluaran susu ibu juga boleh terbabtut.

Bagaimana anda nak atasi masalah bayi bangun malam? Wawa nak kongsikan pengalaman Puan Nazirah.

----

Dulu, Qisya selalu bangun malam, paling kurang pun 4 kali 1 malam. Sebelum ni saya memg tidak cukup tidur, letih, badan lenguh2 kerana terpaksa memangku Qisya sambil menyusu. Pada masa itu saya tak pandai lg menyusu sambil baring malahan qisya kecil lg. Takut tertindih masa tidur. Saya selalu mengadu pada suami yg saya letih, mengantuk semasa memandu dan di tempat kerja, sakit2 badan yg xberkesudahan ditambah pula perlu memandu ke ofis yg memakan masa hampir sejam.



Akhirnya saya terjumpa satu testimoni di blog yg mempunyai masalah yg sama mcm saya. beliau kini dapat tidur lena, dan tidak lg mengantuk di tempat kerja. Rahsia beliau? Kini bukan rahsia lagi..hihi. beliau kongsikan info bahawa anak yg kerap berjaga malam itu kerana lapar. Namun susu ibu cepat diproses dan agak cair berbanding susu formula.

Susu formula mempunyai lemak yg membuatkan anak kenyang pada jgka masa yg lama. Namun, sekiranya terlalu kerap bangun malam, akan membuatkan si ibu kurang tidur dan letih malahan emosi dan fizikal anak juga mungkin memberi kesan kerana tidurnya yg terganggu.

Oleh kerana salah satu manfaat ESP yang saya lihat adalah dapat memekatkan susu, supaya anak lebih kenyang, yela, macam kita makan sup kosong atau sup cendawan, mana lebih kenyang? Tentulah sup cendawan kan..jadi, saya bertekad untuk mendapatkannya.

Nak tahu apa HASILNYA?

Ya, Qisya sgt lena tidur! Kini cuma bangun menyusu 2 kali saja! Yela, tak bangun nanti kurang la pulak susu coz no demand kn? Saya kini tidak lagi mengantuk semasa memandu, tiada lagi sakit belakang, sakit badan, sakit pinggang even sakit kepala kerana kurang tidur.

------

Alhamdulillah,  Puan Nazirah dapat selesaikan masalahnya dengan ESP atas keizinan Allah swt.

Anda alami masalah yang sama? Jom try ESP, bayi kenyang sampai lena..")


Hubungi kami untuk order sempena bulan Promosi ESP. Boleh dapatkan KEAHLIAN PERCUMA & Dapat Cash untuk bulan depan.

019 996 6576

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...