Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua? Alhamdulillah, wawa doakan kalian yang singgah ke blog wawa dikurniakan kesihatan yang baik-baik, rezeki yang melimpah ruah.

Alhamdulillah, ramai sudah dikalangan kita yang mula berniaga. Namun, dipertengahan jalan mereka seakan sudah beralah. Pelbagai faktor yang mendorong mereka untuk tidak bertahan sehingga menemui jalan kejayaan.

Pernah dengar pepatah orang dulu-dulu, "Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ketepian, beraakit-sakit dahulu, Bersenang-senang kemudian".

Nah, ini pepatah yang patut semua usahawan pegang supaya kita tidak terus berhenti ditengah jalan kejayaan. Pada wawa, semua orang PASTI BERJAYA, cuma CEPAT atau LEWAT sedikit. Usah kita meratapi bila kita akan berjaya, namun kita PERLU USAHA DAN SABAR sepanjang perjalanan menuju KEJAYAAN.

Ok, baiklah. Dibawah ini wawa kongsikan resepi Tuan Haji Roslan Ghazali merupakan otai yang sudah lebih 25 tahun berada dalam keusahawanan Shaklee.


Resipi Bertahan Lama

Dlm apa jua bidang yg kite ceburi ujian pasti ada.

Ujian atau cabaran sebenarnya mematangkn kite.Hidup tanpa ujian ibarat mkn tanpa garam dn gula..kite lihat layang2 hanya akn terbang jika ia menonggkah angin( cabaran).Cabaran atau ujian itu menaikkn darjat iman d sisiNya.

Klu anda yg baru buat biz hadapi sedikit cabaran(sales kurang,dl merajuk atau buat biz lain atau d perli oleh org lain)bygkn org lame spt saya yg telah mgharungi pelbagai ujian pahit getir membina empayar biz ni.

Pengalaman 25 thn bkn waktu yg singkat.
2 senjata nasihat Al Quran yg sya pegang iaitu SABAR dn SYUKUR.

Bersabar bila bonus kecil atau biz perlahan..tetap setia pd yg satu wpun d datangi oleh mcm2 tawaran dn pluang yg nampak lebih mudah cepat dn untung.

Bersyukur bila bonus besar network meletup.Berterima kasih pd mereka yg pernah tunjuk ajar wpun dgn sepatah kata.Menghargai usaha anak cucu wpun sikit hasilnya.

Sekarang sya mesti lebih sabar dn syukur bila sudah bjaya dgn rezki melimpah.

Smga Allah bsama org yg SABAR dan murahkn rezki org yg bSYUKUR
Amin ya Rabb.

#HazaminfadliRabbi
#SabardnSyukur
#Golonganygsedikit