Search This Blog

Thursday, 8 October 2015

Satu Botol Vita C Shaklee Tahan 6 Bulan

Assalamualaikum wbt,

Alkisah wawa nak kongsikan dengan korang petang. Kisah lucu tapi kesannya buatkan tuan empunya badan sihat walafiat. Hehe

Nak tahu apa kisahnya? Jemput baca sampai habis ya..")

Ini adalah kisah yang dialamai sendiri oleh ibu kepada upline wawa iaitu Master Amir Marzuki. Kejadian sewaktu di Mekah baru-baru ini. Memandangkan keadaan cuaca disana, ramai juga jemaah kita mengalami batuk-batuk dan selsema. Namun, berbeza pula yang terjadi pada ayah Amir iaitu Pakcik Marzuki.



Salam Semua,

Just nak share pasal Vit C Sustained Release. Mak Amir bgtau pagi tadi yang Ayah Amir takde batuk dengan selsema masa pergi Haji. Pelik gak la mak Amir sampai malam tadi bila Ayah Amir kata Vit C dia dah lama abis padahal 120 biji sebotol tu patut tahan 4 bulan. 

Kami ada la bgtau kat mak amir suruh tulis kat setiap botol berapa biji kena amik 1 hari. Utk Vit C tu, kami rekemen 2 biji sebab cuaca kat sana agak teruk. Sbb Mak amir batuk tak berhenti2. 

Yang lawaknya, mak amir silap tulis..patut 2 biji tapi tertulis 5 biji sehari. Memang cepat abis la vit C tu. Alhamdulillah lah disebabkan amik sampai 5 biji sehari tu, Ayah Amir tak kena selsema dengan batuk2. Cuma kena rajin minum air dengan g toilet jer masa kat sana.

Vitamin C ada 180 biji dan biasanya akan tahan 6 bulan. Disebabkan salah info tadi, ayah Amir habiskan dalam masa 36 hari sahaja. MasyaAllah, terkejut dan terasa lawak pula..hihi

Alhamdulillah, untuk pengetahuan semua ini menunjukkan vitamin shaklee boleh dimakan melebihi dos, sebab ia tidak memudaratkan malah lebih menyihatkan.

Belum pernah kita dengar, orang sakit jika terlebih nutrisi. Tapi, pasti ramai yang tidak sihat kerana kelurangan nutrisi. 

Harga Non Member : RM98.05 (180 tablets)
Harga Member : 15% diskaun

1 comment:

Siti Yang Menaip said...

tudia jimat sungguh.. enam bulan tak payah fikir supplement..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...