Search This Blog

Friday, 27 November 2015

Kenapa Orang Berjaya Makin Berjaya

Assalamualaikum wbt,

KENAPA ORANG BERJAYA ITU BERJAYA 



1. Sikap dia berbeza,
Orang berjaya dia tak suka komplen. Tak macam orang gagal. Semua nak komplen, "Apa la tak ada parking", "Apa la tak ada makan?" " Apa la pen kertas pun tak bagi" dan banyak lagi. 

Orang gagal sibuk kira benda yang tak jadi. Mentaliti dia berbeza dgn org berjaya. Sikap dia berbeza. Kesabaran dia berbeza. Dia tak suka duduk saja. Walaupun dia tak ada kerja, dia cari kerja. 

2. Mereka ini pantas. 
Pantas buat keputusan, pantas buat tindakan. Dia nak, dia nak. Tak pikir pun macamana nak jadi. Nak berniaga buat je dulu. Ada orang pikir langit dan bumi, tapi orang berjaya buat je dulu, dia tau Allah akan uruskan seterusnya. 

3.Mereka sanggup invest untuk kejayaan mereka.
Invest wang, tenaga dan masa. 

4. Mereka bina networking yang bagus.
Maksud networking: Anda adalah siapa kawan anda. Siapa nak hidup berubah? Upgrade kawan. 

5.Mereka dah buat keputusan dari awal yang mereka nak berjaya.
Tak percaya? Pegi tanya mereka yang berjaya. 

6.Mereka berkawan dengan orang yang betul.

7.Mereka tidak bertangguh.
Fast action fast result. Kepantasan pemilik bisnes mempengaruhi keputusan bisnes dia. Bisnes berkenaan kepantasan. 
Kalau sikap owmer ni lembap, agak barang yang order tu bila nak siap? 

8. Tidak menghiraukan kutukan 
Ada setengah orang berniaga, bisnes bagus. Tapi sibuk melayan apa orang cakap. Tak ada ilmu, sibuk layan kutukan orang. 

9.Fokus
Fokus 1 produk pada 1 masa. Itu pun dah boleh jadikan anda NENEK JUTAWAN!.
Fokus 1 masalah pada 1 masa. Dimana ada masalah, di situ ada peluang. Dimana ada peluang, di situ ada wang. Dimana ada wang, di situ ada kekayaan. 

10.Mereka konsisten & persisten. 
Persistent, tak mudah putus asa. Dia nak, doa nak jugak. Kalau mentaliti biasa mesti tak dapat usaha lagi.

CUBA LAGI DAN LAGI DAN LAGI SAMPAI KITA TIADA LAGI...

#hayathijab

3 comments:

Sheila Adziz said...

erm.. agree sis :)

paridah said...

nak jaya perlu usaha...

Zie Has said...

setuju sangat :) ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...