Search This Blog

Monday, 16 November 2015

Saya Sayang Suami Saya! Anda?

Assalamualaikum wbt,

Hadiah paling berharga dari seorang suami adalah "BERHENTI MEROKOK"! 

Betul ke betul? Siapa yang paling gembira bila suami dah bebas dari cengkaman rokok, sila angkat tangan!")

Wawa lewa teww! Hehe

Ya, benar. Siapa yang tak gembira bila suami yang dulu tegarnya nak lepaskan batang rokok, kini sudah bebas tanpa hisapan dan hembusan asap. Jom ikuti kisah si suami yang sayangkan paru-paru sendiri dan orang lain..")


Testimoni vivix rokok

-----

“Alhamdulillah. Usaha menjauhkan diri dari yang haram diteruskan. Beberapa hari lepas wife tetiba bagi sesudu vivix. Rasa macam ribena yang amat pekat. Dia kata elok untuk jantung… Tanpa usul periksa saya pun makan la. Keesokan harinya saya mula hilang satu ‘nikmat’ hidup bila sedut sebatang rokok. Puiii pahit gilerrr. Rasa macam hisap rokok masa demam (perokok tegar tau ni).

Saya continue hisap rokok beberapa hari tanpa berjaya menghabiskan rokok sampai ke puntung. Saya tanya dia apa benda ni. Dia kata vivix ni memperbaiki DNA manusia terutama sekali bahagian jantung dan organ-organ yang berkaitan. DNA kita akan balik ke asal macam mana yang dikurniakan kepada kita dan sepatutnya dipelihara. So organ dalaman yang selama ni dah terbiasa dengan nikotin dan segala macam racun membunuh tu akan jadi sempurna balik. Hah whatever la sayang…

Selang beberapa hari saya sendiri amik sesudu lagi vivix ni. Saja nak tengok macam mana hasilnya. Alah bukan tak pernah ambil niquitin dan macam2 tin yang ada kat pasaran. Benda2 tu mengurangkan kebergantungan terhadap nikotin tapi fikiran tak boleh nak lupakan nikmatnya rokok. Kalau menjadi pun lambat hasilnya. Makan minggu atau bulan jugak. So esok paginya bila hisap sebatang terus rasa macam nak muntah. Uish biar betul ni. Sejam kemudian cuba lagi dan perghhh. Berhenti kereta tengah jalan sebab rasa terlalu tepu. Macam rasa merokok melebihi 20 batang sehari padahal baru sebatang dua jer hisap. Alhamdulillah tuhan dah tarik satu nikmat yang sia2 ni dan gantikan dengan nikmat yang lebih bermakna. Hidup yang lebih sihat. ”

Anda sayang suami? Hadiahkan 1 botol VIVIX!! Elak cakap boleh hentikan rokok, cuma untuk kesihatan keseluruhan. 

*biasanya orang laki ego sangat bila kita  bagitau boleh hentikan rokok.. Hehe

Sempena birthday Suami tersayang, apa kata bagi hadiah makanan kesihatan Vivix. Tanda kasih sayang isteri untuk suami.")

4 comments:

QasehnyaRania said...

betul
alhamdulillah, suami saya tak merokok.. :)
sebelum kawin mmg itu syaratnya.hikhiks
alhamdulillah, dpt juga.

paridah said...

merokok kan membahayakan kesihatan...eloklah direntikan..

Eina Md Ali said...

Vivix terbaik ;)

BTW, Eina ada tag wawa join giveaway ya.

http://www.vitaminkesihatansejagat.com/2015/11/1st-giveaway-by-mb.html

Maria Firdz said...

Singgah blogwalking petang di sini... ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...