Sunday, 29 November 2015

Tanda-Tanda Kehilangan Kolagen

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, apa khabar? Alhamdulillah, wawa doakan kalian sentiasa sihat dan ceria setiap masa. Senyumlah selalu kerana orang yang sentiasa senyum hidupnya lebih berkat..")

Hari ni wawa nak cerita tentang tanda-tanda kehilangan kolagen. Korang tahu tak? Badan kita ni penuh dengan kolagen sejak bayi lagi. Cuba tengok kulit bayi, berkedut tak? Tak kan, kulit bayi comel, licin, gebu je. Sebab kolagen pada bayi masih banyak.

Tapi, bila umur meningkat kulit kita semakin tidak tegang, kendur dan tak cantik. Ini adalah disebabkan oleh kehilangan kolagen dalam badan kita. Selain kulit kedut, pelbagai tanda kita boleh lihat bila kolagen sudah berkurang. Antaranya adalah;

Tanda-tanda Kehilangan Kolagen

====



Anda masih muda? Cuba cek tanda-tanda ini ;

1. Rambut kering & bercabang

2. Pori besar, jeragat hitam & bintik-bintik

3. Tulang kekurangan kalsium & risiko osteoporosis

4. Kulit, otot kendur dan hilang keanjalan

5. Sakit sendi & penuaan

6. Kuku mudah pecah & kurang bersinar

7. Organ dalaman kurang berfungsi

8. Payudara hilang keanjalan 

9. Penyakit gigi

10. Mata- penglihatan kabur, lingkaran hitam & sembap

11. BERKEDUT

Ada tak tanda-tanda ini pada diri korang? Jika ada, segera tambah kolagen dalam badan dengan cara minum collagen powder shaklee.. Hehe

3 comments:

Fifi Fizah said...

Alhamdulillah..masih muda,,ehhehe..dari muda nila nk kena jaga.. ^_^

aRz MoHa said...

ya kesihatan kena jaga.....hargai nikmat kesihatan

Eintan Nurfuzie said...

mm... kuku dah nmpak x bsinar2 :(

Search This Blog

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...