Thursday, 14 May 2015

SET BERPANTANG SHAKLEE & TESTIMONI

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, salam ceria penuh charge positif untuk kalian semua penghuni syurga..Apa khabar kesayangan wawa? Alhamdulilah, dengan izin Allah kita masih bersua lagi. 2 hari lalu, wawa berkongsi kisah kehamilan dan penyusuan. Hari ini, tibalah masa proses untuk kelahiran. hihi

Selepas sembilan bulan 10 hari kandungan, tibalah masa si ibu untuk melahirkan seorang khalifah di muka bumi ini. Alhamdulillah, bertambah ummat Nabi Muhammad saw. Begitu besar pengorbanan seorang ibu, bertarung nyawa untuk melahirkan seorang anak ke dunia. Allahu.. Ampunkan segala salah dan sila anakmu ibu..Doakan keberkatan sentiasa memayungi anakmu ibu. InsyaAllah, setiap ibu pasti mendoakan yang baik-baik untuk anak-anaknya.

Selepas beberapa jam bertarung dengan kesakitan, kini lahirlah seorang insan yang bakal dilakar oleh si ibu dan ayah. Bagaimana kita nak lakarkan? Bermula dengan azan dan iqamat di telinga anak, supaya perkataan pertama yang didengari si kecil kita adalah laungan KEBESARAN ALLAH swt.

Ok, berbalik kepada kesihatan si ibu selepas bersalin. Bermulalah episod si ibu berpantang dari segala makanan yang sesedap rasa dimakan sebelum bersalin kan. Kini, hanya bertemankan nasi putih, ikan bakar dan air suam. Paling sedap laa tu makan ibu berpantang kan?? hihi.. Tahukah anda untuk apa kita diberi makan sebegitu ketika berpantang? Kata mak-mak kita, supaya luka berslin cepat sembuh. Tahukah anda, cara mak-mak kita agak mengambil masa yang agak lama untuk sembuhkan luka dalaman, sebab kita tak dapat nutrisi yang cukup ketika berpantang. Tengok sajalah makanan kita, dari mana zat yang kita nak dapat? 

-------

Untuk pengetahuan kalian, ada cara yang lebih mudah dan cepat untuk menyembuhkan luka bersalin. Nak tahu ke nak tahu?? hihi

SET BERSALIN/ BERPANTANG SHAKLEE



Set bersalin sama je dengan set hamil, cuma ada satu penambahan iaitu Zinc Complex.

ESP ->> Membekalkan tenaga kepada ibu dan memperbanyakkan serta memekatkan susu ibu. Jadi, tak de laa si kecil bangun 4 5 6 kali satu malam kan..hihi

VITA C ->> Meningkatkan antibodi atau imunisasi si ibu serta bayi. Memperbaiki tisu sel yang rosak semasa bersalin. Vita C juga merangsang pembentukan kolagen dalam badan serta membantu menyerikan wajah si ibu ketika dalam pantang.

OSTEMATRIX ->> Membekalkan kalsium kepada ibu terutama dalam penyusuan.

Vita-Lea ->> Memulihkan tenaga ibu dan pembentukan sel darah merah.

BComplex ->> Membantu menstabilkan hormon badan dan mengurangkan tekanan ibu dalam pantang. Mengelakkan ibu dari meroyan.

Zinc Complex ->>Membantu proses pemulihan luka bersalin dan mengurangkan keguguran rambut.

------

TESTIMONI :

"Saya sudah 40 hari consume Set Bersalin Shaklee dan masih di dalam pantang.
Semalam saya ke rumah mak saya. Beliau serta adik-adik terkejut tengok saya dah kurus! Sejujurnya, saya tak berani tengok cermin sepanjang berpantang kerana takut melihat badan sendiri. Sebelum hamil pun badan saya sudah gemuk.

Suami pun cakap saya dah kurus. Macam tak percaya! Dulu, saya dah macam-macam ubat kurus saya makan. Pergi gym, aerobik. Tapi ambil masa untuk turun berat badan.
Apabila cuba produk Shaklee, 40 hari je dah turun! TQ Shaklee!!!

Saya consume:
1. Alfalfa
2. Vita Lea
3. B Complex
4. Vita C
5. Zinc" - Puan Charm Salleh Huden

---------



Founder of MME Legacy,
Wawa : 019.996.6576

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...