Sunday, 1 November 2015

7 Fakta Nutrisi Buah Delima

Assalamualaikum wbt,

Pagi ni wawa dapat buah Delima. Buah feveret wawa dengan hubby ni. Beli empat biji boleh habiskan dalam masa 1 atau 2 hari je. hihi.. Suka sangat kan, makan tak hengat sambil mengadap TV.

Korang nak tahu tak, apa nutrisi yang ada dalam buah delima? Delima pun ada Vitamin C tau..")
Jom, baca sehingga habis..")

7 Fakta Nutrisi Buah Delima

Berikut adalah beberapa senarai nutrisi yang terdapat dalam buah delima:
  • Buah delima sangat baik kepada kesihatan kerana ia mempunyai kandungan anti oksida yang lebih tinggi daripada beri asai (acai berry) ataupun teh hijau.
  • Buah delima mempunyai kadar Vitamin C yang tinggi, dalam 100ml mengadungi 16 peratus kadar keperluan harian seseorang.
  • Selain itu, buah delima juga mempunyai kadar Vitamin K yang tinggi, dimana boleh membantu kesihatan tulang. Tambahan lagi, buah delima mengandungi Vitamin B yang mana boleh membantu badan memproses protein, karbohidrat dan lemak.
  • Buah delima mengandungi manganese untuk membantu perbentukan struktur tulang semasa proses metabolik dan potasium yang boleh mengkalkan fungsi selular dan mengawal kadar bendalir dalam badan.
  • Buah ini juga mengandungi kadar fosforus, magnesium, kalsium, zink dan zat besi yang tinggi. Manakala, kandungan lemak dan kolestrol dalam buah ini sangat sedikit.
  • Buah ini hanya mempunyai 130-150 kalori, yang mana 105 kalori tersebut daripada biji (kita kebiasaannya tak makan biji tersebut).
  • Biji tersebut mempunyai kadar kalori sedemikian kerana mengadungi minyak tidak tepu, gula dan karbohidrat. Pada masa yang sama, biji tersebut mengandungi serat dan protein.

Vitamin C Promosi November!

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, apa khabar? Alhamdulillah, bersiaran kita di bulan yang baru. Semoga bulan ini penuh dengan huru hara order customer. Amin, insyaAllah.

Pasti sahabat semua tertanya-tanya, bulan ini PROMOSI apa pula ya? Untuk pengetahuan semua, bulan ini shaklee tawarkan PROMOSI VITAMIN C!!^_^

Beli 6 PERCUMA 1 (Jimat RM98) 

Minum Pagi Campuran ESP Dan Collagen

Assalamualaikum wbt,

Semalam punya hal, wawa makan nasi minyak bersama sambal belacan. Biasanya lepas makan, wawa akan telan alfalfa 5 biji. Tapi semalam, wawa makan 3 biji aje. Akibatnya, jerawat tumbuh di dahi, bila kita tengok tak perasan sangat tapi rasa laa sakitnya.


Jadi, pagi ni wawa bancuh ESP bersama COLLAGEN POWDER. InsyaAllah, kecut laa petang nanti..")

Apa Khasiat ESP & Collagen?

✔️ mengecutkan jerawat
✔️ menegangkan kulit
✔️ mencerahkan kulit
✔️ melembapkan kulit
✔️ meratakan warna kulit
✔️ mengecilkan liang roma
✔️ menghilangkan garis-garis halus
✔️ menghilangkan lebam dibawah mata

Banyakkkk lagi khasiat mereka berdua ni. Ada yang nak cuba? Whatsapp wawa ye 0199966576

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...