Search This Blog

Friday, 8 April 2016

Apa Itu Istidraj ?

Assalamualaikum wbt,

Hari ni wawa dapat ilmu baru. Jom baca.")

APA ITU ISTIDRAJ ?

Bahasa DEEP
•Pemberian NIKMAT ALLAH kepada manusia di mana pemberian itu TIDAK DIREDHAINYA.
•NIKMAT kepada pembuat DOSA
________________________________________________

APA ITU ISTIDRAJ?

Bahasa Ringkasnya
TAK SOLAT tapi:

•Kaya-raya
•Rezeki Melimpah Ruah
•Pandai (cth: Dekan dsb.)
•Kurang Masalah
•Dan Pelbagai Nikmat daripada ALLAH SWT
________________________________________________

BAHAYA ISTIDRAJ?

•Merasakan ALLAH menyayanginya walaupun sering melakukan DOSA
•Memandang hina kepada orang yang beramal

"Mat, kau ni ulang-alik pergi masjid, sembahyang sana-sini, taat sangat kat Tuhan apa kau dapat? Dari dulu sampai sekarang motor buruk tu je lah yang kau ada. Tengok aku, tak sembahyang pon rezeki mencurah-curah. Projek juta-juta, anak bini tak tutup aurat pon hidup aku rilek je."
________________________________________________

INGAT, Allah Maha Berkuasa.
Jangan sombong dengan Allah.
Bila-bila masa Allah boleh TARIK NIKMAT yang dia bagi.
Bila-bila masa Allah boleh TARIK NYAWA yang dia pinjamkan kat kita. Insaflah.

#farraNaffy
#SuaraMukmin

#JutawanWawa

2 comments:

yaya cendana said...

moga dijauhkan

LYAfrina said...

tqsm atas pringatan ni..smoga kt dijauhi drp sifat ni.. agk mnakutkan jugak.. moga kt x terlalai dgn khidupan dunia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...