Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, pertama sekali wawa nak ucap tahniah kepada Fattah Amin menang Anugerah Bintang Paling Popular BH 2017. Tetiba wawa rasa sejukkk hati bila tengok buah hati menang. haha (ok gurau je tau). 

Siapa sini ada masalah kulit wajah berjerawat? Biasanya remaja berusia 15 tahun dan wanita berusia bawah 35 tahun yang sering alami masalah jerawat ni kan. Pelbagai faktor yang jadi penyebab keluarnya jerawat kan. Nak tahu tak apa faktor? Jom baca sampai habis..")




FAKTOR YANG MENYEBABKAN JERAWAT BERLAKU

1) MASALAH KETIDAKSTABILAN HORMON

Tahukah anda, 67.5 % individu yang berusia 15 sehingga 28 tahun mengalami ketidakstabilan hormon. Hormon yang tidak stabil akan menyebabkan hormon libido meningkat (hormon yang menyebabkan tumbuh jerawat). 

Peningkatan hormon libido akan menganggu proses penghasilan minyak pada kalenjar wajah dan menyebabkan aliran darah pada wajah tersumbat sehingga lemak pada lapisan kulit wajah tidak dapat dibuang dan terbentuknya jerawat.

2) BADAN BANYAK TOKSIN

Tahukah anda, toxin yang banyak dalam badan akan cuba keluar melalui liang-liang pori pada wajah dan badan manusia. Oleh itu, apabila badan banyak toksin, ia akan keluar dan menjadi jerawat. Sebab itulah ramai yang mempunyai jerawat pada bahagian belakang. Wajah apatah lagi...

3) PENGHASILAN MINYAK BERLEBIHAN PADA WAJAH

Tahukah anda, minyak berlebihan pada wajah juga menjadi punca utama jerawat? Penghasilan minyak berlebihan akan bercampur dengan kotoran pada luar wajah menyebabkan ia sukar dibersihkan dan menjadi faktor pembentukan jerawat yang pantas?

4) WAJAH TIDAK DIBERSIHKAN DENGAN BAIK

Untuk wanita-wanita yang sering menggunakan make-up ketika keluar rumah, perlu untuk anda ketahui bahawa pemakaian make up mengandungi bahan-bahan kimia yang tidak elok untuk kulit wajah. Jika anda memakai make-up, pastikan anda mempunyai pencuci muka yang mampu membersihkan kotoran pada wajah secara dalam sekaligus membekalkan nutrient pada wajah anda.


Cara-cara Hilangkan Jerawat 

Ada 2 cara iaitu, anda perlu amalkan pemakanan supplemen setiap hari dan pastikan penjagaan kulit wajah juga.

Pengambilan vitamin c setiap hari dapat membantu,
• Menganjalkan kulit
• Meningkatkan penghasilan kolagen
• Membantu menentang bakteria jerawat
• Membantu membuang toxin dalam badan
• Pudarkan parut jerawat dengan cepat


Pengambilan GLA complex setiap hari dapat membantu 
• Kecutkan jerawat dengan cepat
• Kawal ketidak seimbangan hormon
• Kawal pembentukan minyak berlebihan
• Pudarkan flek hitam jerawat
• Menyekatakan tona kulit wajah

Testimoni Hilang Jerawat dengan Cepat.

Nak cuba set jerawat basic shaklee? Boleh whatsapp wawa terus di no 019-9966576.