Assalamualaikum wbt,

Selamat malam semua. Apa khabar? Alhamdulillah, dikurniakan kesihatan yang baik dan wawa doakan kalian yang sudi singgah di blog wawa juga dikurniakan kesihatan yang optimum. Di deraskan rezeki dan dipermudahkan segala urusan serta amal ibadah. Ameen.

Sembelit boleh dikategorikan sebagai penyakit jika ia dibiarkan berlarutan. Tahukah anda, sembelit berlaku apabila proses pembuangan tidak berlaku secara natural. Bagi mengeluarkan sisa buangan, kita terpaksa mengeluarkan atau mengerah tenaga dan hasil pengeluarannya adalah sedikit dan tidak berbaloi. Sebab ia mendatangkan kesakitan dan kesulitan.

Kesan daripada sembelit yang dialami sekian lama, ia boleh pula terjadi buasir.  Sembelit biasanya dialami oleh ibu hamil, namun individu lain juga ada juga sekiranya cara pemakanan seharian tidak dijaga. 


Teringat kisah kawan wawa, sembilan bulan hamil si A mengalami sembelit dan dan ia biarkan masalah tersebut berlanjutan sehingga bersalin. Suatu hari, ketika dalam pantang, si A tetap alami sembelit dan dia mengerah tenaga sekuat hati sehingga terkeluar buasir. Allahurabbi, katanya baru dia tahu betapa siksanya bila terkena buasir. Muda lagi tau, umur dalam linkungan wawa laa. 

Bagi individu yang normal, jika tidak membuang selama 3 hari anda sedang mengalami sembelit. Proses penghadaman anda tidak berfungsi dengan baik. Jadi, apakah solusi yang terbaik untuk atasi masalah sembelit? 

Ada dua cara, iaitu amalkan makan herblax 2 kali seminggu bagi individu yang tidak hamil. Cara kedua, amalkan makan Ostematrix 4 biji setiap malam sebelum tidur. 

Wawa lebih prefer Ostematrix sebab ia berfungsi 10 dalam 1. Selain dapat membantu atasi masalah pembuangan wawa, ia juga dapat membantu mengekalkan kalsium kepada tulang wawa. Menguatkan tulang, gigi, kuku, rambut dan sebagainya.

Bagi ibu hamil, sangat disarankan makan ostematrix supaya kalsium untuk ibu dan anak mencukupi. Jika tak nak gigi cepat rapuh, amalkan Ostematrix setiap hari tau..")


Ini kalsium wawa setiap malam. 4 biji bagi kekalkan tulang yang sihat dan gigi yang kuat..")

Toada lagi masalah sembelit atau sukar membuang. Bangun pagi, confirm cepat masuk toilet..hihi