Thursday, 14 January 2016

Tips Kecantikan : 7 Cara Putihkan Kulit Dengan Semulajadi

Assalamualaikum wbt,
Wanita dan putih, sememangnya bagaikan isi dengan kuku. Pantang dengar ada produk yang dapat memutihkan kulit, pasti nak cuba. betul ke betul? Wawa lebih terpengaruh dengan produk shaklee je, pantang tengok testimoni sid yang kulit cantik, wawa pasti cuba.. hihi.
Ramai yang idamkan punyai kulit yang putih bak salji untuk menawan hati suami dan buah hati kan. Sebenarnya ada cara yang sangat mudah untuk dapatkan kulit puti gebu gebas ini , tidak perlu mengeluarkan belanja yang besar. Ini saya kongsikan cara putihkan kulit dengan semulajadi dan bahan yang sangat mudah di dapati. Lepas ini ramai yang cemburui anda tau. kredit to abammadi

1. Skrub Tomato

skrub tomato cerahkan kulit
Cara putihkan kulit yang pertama adalah dengan menggunakan tomato. Selepas anda mencuci muka dengan bersih ambil sebiji tomato dan di belah dua, gosok dan sapukan tomato tadi ke wajah anda dan biarkan selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air bersih, nak dapatkan kesan putih yang memuaskan harus di amalkan setiap hari barulah boleh nampak tau.

2. Minum Air Putih Secukupnya

Tubuh perlukan air bersih untuk membantu menggantikan sel mati. Minum air sekurangnya dua liter sehari bagi memastikan sistem dalaman dapat berfungsi dengan baik. Apabila tubuh mendapat air yang cukup, kulit juga kelihatan lembap, bersih dan cerah secara semulajadi.

3. Air Beras

air beras putihkan kulit
Untuk anda yang selalu memasak tu pasti kenal apa itu air beras, kalau yang tak tau rajin-rajinlah memasak ya hehe. Ketika mencuci beras air bilasan jangan di buang. Ambil air bilasan tadi dan asingkan di dalam baldi, kalau nak tahu air bilasan beras ini mempunyai pelbagai khasiat untuk kecantikan. Air bilasan dikatakan mampu haluskan dan putihkan kulit. Caranya mudah sahaja ambil air bilasan tadi dan amalkan berendam dalam air bilasan beras selama 15-20 minit setiap hari, barulah boleh nampak kulit beransur cerah.

4. Air Rendaman Limau Nipis

limau nipis haluskan kulit
Limau nipis ini mempunyai pelbagai fungsi, buat teh o limau ais pun sedap tau panas-panas ni. Tapi untuk putihkan kulit janganlah nak minum teh o air limau nipis lak kan jadi benda lain lak. Cara cerahkan kulit dengan limau nipis ini mudah sahaja, hiriskan beberapa biji limau nipis dan rendamkan selama 40 minit di dalam baldi, kemudian mandi lah dengan air rendaman ini. Selain untuk putihkan kulit ia juga bantu untuk harumkan badan tau.

5.Beras Pulut Masker

masker beras pulut
Sebelum nak tanya dulu kenal ke yang mana satu beras pulut ni? Kalau tak kenal kenalah pandaikan diri pergi ke pasar ya adik-adik. Usaha gigih dik nak putih ni kena kenal bahan. Untuk beras pulut ini, caranya gorengkan beras pulut sehingga kekuningan tanpa minyak ya dik , kan benda lain lak jadi. selepas goreng tumbuk atau pun kisarkan menjadi macam serbuk beduk mak cun tuh , tepek-tepek jadi putih dik. Selepas di kisar dan jadi serbuk bancuh dengan air putih dan sapukan pada wajah dan tubuh. Biarkan kering dan bilas dengan air bersih.

6. Yogurt Asli

Yogurt ini bukan sahaja sedap di makan dan dijadikan menu untuk kuruskan badan, tetapi boleh juga digunakan untuk cerahkan kulit. Caranya ambil yogurt asli dan lumurkan di wajah dan di leher dan dibiarkan kering sebelum dibilas dengan air bersih. amalkan 3 kali seminggu anda pasti akan terkejut tau dengan kesannya nanti.

7. Betik Haluskan Kulit

buah betik putihkan kulit
ye ke buah betik leh haluskan kulit? kalau tak cuba mana tau kan. Gini caranya ambil buah betik dan kisarkan ataupun lumutkan supaya menjadi halus , dan ambil kisaran betik tadi disapukan pada wajah dan biarkan kering selama 15 minit. Setelah kering bilas dengan air bersih. Dik pasti takkan percaya dengan kesan yang akan dirasai.
7 tips diatas sangat berkesan jika adik-adik, akak-akak mahupun abang-abang amalkan setiap hari. Usah dambakan kulit putih melepak jika baru sekali buat. tips ini wawa kongsikan pada anda yang super rajin untuk ready made kan semua diatas. 
Wawa, sememangnya agak culas untuk buat semua ni. Memandangkan wawa kerja sampai malam, agak membataskan waktu tampil cantik dan putih dengan tips ini. Namun, wawa tak perlu risau sebab Vivix dan Collagen Powder shaklee membantu wawa mengekalkan keputihan dan kecerahan kulit wajah sepanjang hari. Ini rahsia kecantikan Ayu Raudhah tau.

Nak  Cara Mudah Putihkan Kulit yang menjadi Rahsia Kak Ayu Raudhah?
Harian metrro online telah mengorek rahsia Ayu sendiri..kata selebriti ini apabila keluar tanpa urusan rasmi beliau tidak menggunakan make up yang tebal..selain mengamalkan rejim penjagaan kulit yang betul, seperti kerap mencuci muka, menggunakan penyegar dan pelembap Ayu juga mengamalkan petua tradisional dengan menyapu ais pada wajah sebelum tidur.

Selain itu yang menjadi rahsia Ayu selama ini ialah Ayu mengamalkan minuman sirap Shaklee iaitu VIVIX sesudu setiap pagi..ia dipanggil sirap Shaklee kerana ia adalah cecair bewarna merah seperti sirap..haa patotla berseri-seri jer wajah si Ayu Raudhah ni..sebabnya Vivix ni jugak dikenali sebagai jus anti penuaan..sebenarnya banyak lagi kebaikan Vivix ni tapi kita lihat dulu apa kebaikannya untuk kulit kita



Vivix adalah campuran bahan semulajadi anggur muskat, elderberi, lobak ungu dan polygonum cuspidatum yang KAYA RESVERATROLmembantu untuk melawan penyakit serta melambatkan proses penuaan dan terkenal sebagai supplement anti penuaan terbaik di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.

Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan.


MANFAAT VIVIX :

  •  Vivix mengawal genetik dan seterusnya membantu melambatkan penuaan sel.
  • Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia ~ setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan pangkalan data genetik dan mengganggu fungsi sel dan usia kita. Dengan vivix, DNA akan dapat dilindungi dan diperbaiki selnya.
  • Vivix melambatkan pembentukkan AGE ~ penimbunan AGE (advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.
  • Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel ~ tenaga dalam telah ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru. (mitokandria merupakan penjana tenaga dalam tubuh)
Hai peminat Vivix, bulan ini ada PROMOSI tau. Jom grab sebotol satu rumah...")
Whatsapp wawa Your beauty & health consultant,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...