Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua? Alhamdulillah, wawa doakan semua sahabat sihat-sihat hendaknya. Pagi ni terpanggil untuk sharing tentang bekas survivor kanser paru-paru lebih 10 tahun menderita. Bayangkan, menurut Lau Chu Hian bekas pengacar NTV7 ini, pengalaman bersama kimoterapi umpama neraka buatnya. Setiap apa yang masuk ke mulutnya, ia akan muntah. Kemuncak Lau bersama penyakit kanser dan kimo adalah Lau mengalami muntah darah. 



MENDERITA KANSER PARU-PARU LEBIH 10 TAHUN
------

10 tahun? Bayangkan, macam mana seorang pesakit kanser malawan penyakit mereka. Mengikut kata Doktor, pesakit kanser ini tiada harapan untuk sembuh.

Terpaksa melalui kimoterapi yang menyebabkan kesakitan dan derita mereka lagi bertambah. Rambut gugur, badan lesu tiada daya, muntah sehingga berdarah.

Sejak itu, saya menjadi vegetarian tulen, yang bermaksud dalam diet saya, tiada daging, tiada telur, tiada susu, tiada bawang putih (kecuali Garlic Kompleks Shaklee), dan tidak ada bawang. Sebelum saya bertemu dengan Shaklee, saya benar-benar tidak bertenaga dan lesu, dan semua orang menasihati saya supaya tidak menjadi vegetarian, tetapi dari pembacaan saya dan pengalaman peribadi saya dengan pesakit, saya menyedari bahawa menjadi vegetarian adalah terbaik untuk kesihatan saya tidak begitu memuaskan.
Segala-galanya berubah selepas Shaklee datang ke dalam hidup saya pada Julai tahun ini. Bukti terbaik adalah keputusan pemeriksaan perubatan baru-baru ini saya. Selepas mengambil Shaklee selama kira-kira empat bulan, saya pergi untuk   temujajnji setiap enam bulan sekali untuk pemeriksaan perubatan. Saya sangat gembira apabila mengetahui bahawa “kad laporan” saya SEMPURNA! Orang sentiasa bertanya kepada saya, “Apakah produk Shaklee yang anda ambil?” Dan jawapan saya sentiasa,” Semua! ” Memang betul, SEGALANYA, kerana ia adalah daripada makanan tambahan untuk penjagaan kulit dan penjagaan rambut, dan semua produk isi rumah, saya Shaklee-kan hidup saya.
Walau bagaimanapun, apabila saya pertama kali mula mengambil Shaklee, saya mengalami krisis penyembuhan – Saya mengalami batuk sehingga paru-paru saya meletup! Dengan kepercayaan dan keyakinan dalam produk Shaklee dan sistem imun saya sendiri saya, saya teruskan juga. Dan sekarang, saya mula menikmati masa, kesihatan dan kebebasan kewangan.
Sekali lagi, saya berterima kasih kepada Dr Shaklee untuk memberikan dunia yang terbaik, dan kerana membenarkan saya untuk benar-benar menikmati kebebasan dalam kehidupan. Terima kasih, saya sukakan anda, Dr Shaklee! Dan saya cintakan ibu bapa saya untuk semua perkara yang indah mereka memberi saya sepanjang hidup saya ”
-Master Law Chu Hian-
------

Basic info tentang kanser.

Kalau korang nak tahu, kanser terjadi apabila terdapat sel2 tidak normal yang aktif dibahagian2 tertentu dalam badan seperti paru-paru. Ia di panggil kanser paru2.
Ia boleh merosakkan tisu-tisu sekeliling dan organ badan. Bahayakan.

FAKTA MENARIK :

Kanser paru-paru adalah kanser PEMBUNUH no 2 di Malaysia.

-------
Bagaimana Vivix bertindak dalam membantu menghalang sel-sel kanser dari terus merebak?
Resveratrol yang terdapat dalam vivix dipercayai dapat menyekat sel-sel kanser daripada terus merebak dan secara tak langsung mematikan sel kanser.

Kandungan Resveratrol yang tinggi dalam vivix membantu pesakit kanser melawan sel2 kanser dari merebak serta mengembalikan sel2 yang tidak normal menjadi normal dan sihat.


Mencegah lebih baik daripada mengubati, jadi apa yang perlu dilakukan untuk mencegah diri kita daripada penyakit kanser?
1. Banyakkan pengambilan makanan yang boleh tingkatkan imun sistem dalam badan seperti sayur-sayuran dan buah-buahan. Antara buah yang mampu meningkatkan sistem imun adalah seperti buah beri, srawberi, lobak, brokoli dan asparagus.
2. Sentiasa tapis air yang hendak di minum dan di masak. Minum air kosong 8 gelas sehari.
3. Ambil makanan tambahan untuk tingkatkan sistem imun seperti vitamin C serta makanan yang tinggi antioksida seperti vitamin E
4. Jangan merokok. Tabiat merokok bukan sahaja membahayakan diri anda sendiri malah turut menjejaskan kesihatan mereka yang berada di sekeliling anda.
5. Kurangkan pengambilan makanan segera serta makanan yang mengandungi bahan perisa dan pengawet. Amalkan makanan oeganik.
6. Jangan minum minuman beralkohol.
7. Sentiasa kawal berat badan serta peka ke atas perubahan badan.

019-9966576
Founder BYG