Wednesday, 17 May 2017

14 KHASIAT ASAM KEPING

Assalamualaikum wbt,

14 KHASIAT ASAM KEPING
Semalam wawa share gambar kuah ikan singgang di group MAHN, ramai betul yang suka. Salah satu bahan penting nak buat kuah singgang ni mesti kena ada asam gelugur @ asam keping.

Ingatkan saja2 je orang2 tua dulu letak asam dalam kuah ni, rupa-rupanya ada manfaat. Pernah tak korang makan asam tu? Wawa pernah laa try, ya Allah boleh tahan masam.😀

Hangpa nak tau dak, khasiat asam keping ni? Nak rahsia kulit cantik? Lepas ni boleh borong asam keping banyak2 naa.hihi

14 Khasiat Asam Keping

🍄 Penurun darah tinggi
🍄 Mengubati kencing manis
🍄 Mengatasi berat badan berlebih
🍄 Menambah nafsu makan
🍄 Mencegah sakit jantung
🍄 Anti tumor
🍄 Ubat penyakit cacing
🍄 Mengurangi kolesterol jahat
🍄 Mengatasi demam
🍄 Anti kanser
🍄 Membuat kulit awet muda
🍄 Anti penuaan dini
🍄 Menghaluskan kulit
🍄 Melancarkan pencernaan

Bestnyaa, makan asam keping pun boleh jadi awet muda. tapi mashammmm, den tak mampuu. Apa kata cuba sirap ajaib vivix, hanya 1 sudu kecil hari2 boleh jadi muda macam budak sekolah menengah balik. 😘


#FounderBYG
#cantiksemulajadi

3 comments:

Warisan Petani said...

Buah asam gelugur, nampak cantik tapi sangat masam.
Khasiatnya pun banyak.

paridah said...

WAH BANYAKNYA KHASIAT ASAM KEPING

Nurzakiah Hanum said...

bagusnya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...