Search This Blog

Wednesday, 16 September 2015

Tips Segarkan Sayur Dengan Lama

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, buat apa tu? Selamat Hari Malaysia! Esok cuti kan. Hari beristirehat bersama keluarga, semoga kita manfaatkan sepenuhnya..")


Pernah tak korang beli sayur banyak-banyak letak dalam peti ais, tak sampai satu minggu semua sayur dah layu. Ingatkan letak dalam peti ais boleh tahan kesegaran dengan lama. 

Rupanya wawa silap. Kini wawa dah belajar dari pengalaman. Korang tau tak, wawa beli cili ni 3 minggu yang lalu. Wawa bermalam dirumah mak selama 2 minggu dan minggu ini baru wawa bermalam dirumah sendiri. Satu hari, wawa masak nasi dan goreng ikan sahaja sebab nak makan dengan budu je.

Cari cili dalam peti ais, wowww cili wawa beli 3 minggu lepas masih lagi segar. Tak ada layu langsung. Sangat pedas dan rasa segar.

Ohh, rupa-rupanya wawa simpan dalm bekas yang bertutup. Tips untuk segarkan cili dalam masa yang lama, letak dalam bekas yang bertutup dan simpan dalam peti ais. InsyaAllah cili mahupun sayur korang sentiasa segar.

Semiga bermanfaat.


3 comments:

Mizz Aiza said...

selamat hari malaysia.. perkongsian tips yang bagus.. selalu terus simpan je cili tu dalam peti ais, hehe..

Farrah MF said...

Kat rumah akak stok cili api memang tak leh putus. Buat beginilah :)

Malinda said...

lagi satu petua kalau nak cili padi atau cili hidup tahan lama...masa beli tu siap2 buang tangkainye dan simpan dlm bekas bertutup cam yg wawa buat ni inshaa Allah mesti tahan lama...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...