Monday, 28 August 2017

Renungan Bersama, Bersyukurkah Kita?

Asssalamualaikum wbt,

Petikan dari whatsapp wawa panjangkan ke blog ini, semoga beroleh manfaat.


Seorg lelaki pulang ke rumah dgn membawa sebiji tembikai.
Dia membeli buah itu dari sebuah pasar.
Isterinya membelah tembikai itu dan merasanya: "tawar".
Lalu isterinya terus2an merungut.
Melihat isterinya yg merungut itu,

Routine as a Document Controller

Assalamualaikum wbt,

Wawa tak pernah terfikir pun untuk jadi Document Controller, cita-cita wawa nak jadi Engineer. Hehe.. Ye laa, dah belajar Engineering 6 tahun, takkan nak mengadap document jerrr. haha

Alhamdulillah, sempatlah wawa memegang title Engineer 2 tahun sebelum berkahwin. Engineer dalam bidan Minyak dan Gas ni memang mencabar sikit, sebab kita banyak bergaul dengan lelaki. Semua anak buah kita adalah lelaki. Bayangkanlah dulu, kawan-kawan ofis semua lelaki, anak-anak buah 200 orang juga lelaki. Kita je laa yang perempuannya. Hari-hari masuk site, round site tengok progress kerja, join meeting, seronok memang seronok. 

Dan lepas kahwin, terus beralih bidang duduk di ofis je. Jadilah wawa document controller.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...